Historia SEO w świecie blogów
Niezwykle ważnym aspektem blogowania jest rozwój optymalizacji pod kątem wyszukiwania treści w internecie. Czyli tak zwane SEO, które jest dzisiaj gorącym tematem podczas pozycjonowania treści, które lądują w sieci. Rozwój treści blogowych doprowadził do tego, że nieustannie rosła konkurencyjność. Dlatego też Google stworzyło specjalne algorytmy, które miały za zadanie promować różnorodne treści w sieci w zależności od ich przystępności i fraz. Czyli tak zwanych słów kluczowych, które znajdowały się w treści.
Pamiętajmy o tym, że narodziny Google w 1998 roku odmieniły losy internetu na zawsze. Nie da się temu w żaden sensowny sposób zaprzeczyć. Wiele przedsiębiorczych osób szybko zdało sobie sprawę z tego, że search engine Google wychwytujący słowa kluczowe może zostać wykorzystany do celów komercyjnych. W ten sposób rozpoczęła się historia związana z promowaniem tak zwanych treści SEO. Blogi, jako strony, które są często aktualizowane i mają duży nacisk na treść tekstową, były naturalnym sposobem dla firm na dodanie dużej ilości słów kluczowych do swoich stron.
Jednak niewiele osób zdawało sobie sprawę z tego, w jaki sposób wyglądały początki SEO
Dawne praktyki SEO nie miały prawie nic wspólnego ze znanymi nam dziś. Z praktycznego punktu widzenia dzisiejsze systemy wyszukiwania treści są o wiele bardziej zaawansowane niż dawniej. Na początku historii SEO jedyne czego potrzebowaliśmy, to umieścić jak najwięcej słów kluczowych w tekście na naszym blogu. Tylko tyle wystarczyło, aby Google odnotowało pozycję artykułu lub strony internetowej i prowadziło do niej innych klientów. Z tego powodu powstało wiele specyficznych taktyk na promowanie serwisów internetowych i blogów w sieci. Najczęściej ze względu na łopatologiczny system wyszukiwania, serwisy dzieliły po prostu swoją treść.
Jedna część strony internetowej zawierała przestrzeń przeznaczoną na dosłowne spamowanie słowami kluczowymi, druga z kolei odpowiadała za merytoryczną treść. Z tego powodu można było w prosty sposób wypromować witrynę w internecie niezależnie od jej przeznaczenia i poruszanych na niej tematów. Tak zwane spamery SEO stały się w internecie pewnego rodzaju problemem, ponieważ generowały w Google sztuczny ruch za pomocą bezwartościowej treści.