Facebook Ads – co zapewnia w obszarze e-commerce?
Rynek e-commerce jest bardzo konkurencyjny. Jak grzyby po deszczu powstają tu nowe sklepy internetowe. Żeby sobie na nim poradzić i skutecznie walczyć o klientów, trzeba umieć odpowiednio wypromować swoje usługi. Z pomocą przychodzi Facebook Ads, zapewniając możliwość tworzenia wielu rodzajów reklam. Poznajmy je!
Facebook Ads – jakie są dostępne reklamy?
Trudno znaleźć sklep internetowy, którego nie ma na Facebooku. To medium społecznościowe skupia ogromną liczbę użytkowników, a spora część z nich może zostać naszymi klientami, jeśli oczywiście będziemy umieli do nich dotrzeć. Facebook Ads daje takie możliwości, pozwalają na uruchomienie czterech typów reklam: typu pojedynczy obraz, wideo, karuzele i kolekcje.
-
Pierwsza z wymienionych – reklama typu pojedynczy obraz, cieszy się największą popularnością w przypadku sklepów internetowym. Głównie dlatego, że zapewnia prosty i czytelny format reklamowy i co równie ważne – jest dostępna w każdym typie kampanii.
-
Innym znanym i cenionym formatem reklamowym jest wideo, bo pozwala zaprezentować ofertę sklepu w sposób unikatowy i kreatywny, dzięki czemu można wyróżnić się na tle konkurencji. Facebook pozwala na dodanie własnego wideo bądź stworzenie go poprzez narzędzie Menedżera Reklam.
-
Coraz więcej właścicieli sklepów internetowych wybiera też karuzele, które umożliwiają w ramach jednej reklamy zaprezentować wiele obrazów i filmów. To świetny sposób, żeby pokazać produkty znajdujące się w ofercie sklepu. Użytkownicy mogą szybko to sprawdzić – wystarczy przesuwać okienkiem karuzeli. Z poziomu każdego z nich można przejść do strony z konkretnym produktem.
-
Podobnym formatem są kolekcje – ułatwiają przeglądanie treści i dokonywanie zakupów zwłaszcza na urządzeniach mobilnych. Korzystając z kolekcji możemy łatwo wyróżnić asortyment sklepu, co zapewnia pokaz slajdów z produktami.
Dobre praktyki
Wybór formatu reklamy jest niezwykle ważny, ale powinniśmy też pamiętać, by zatroszczyć się o każdy jego element. W tym celu postarajmy się stworzyć angażujący i ciekawy tekst reklam. Powinny się w nim znaleźć najistotniejsze informacje dla klientów. Warto też dodać do nich CTA, czyli Call To Action (np. Kup Teraz, Sprawdź naszą ofertę itd.), co zachęca do działania. Równie ważne są grafiki i filmy – muszą być dobrej jakości i w odpowiednim formacie. Zadbajmy też o nagłówki i opisy reklamy, zamieszczając w nich dodatkowe, acz cenne dla klienta informacje, na przykład o darmowej dostawie.
Facebook Ads dla e-commerce to ogrom możliwości reklamowych, z których zdecydowanie warto korzystać, by zwiększyć swoje szanse na pozyskanie większej liczby klientów.