Wirtualna influenserka gwiazdą Ikei
Ikea zaangażowała do swojej kampanii wirtualną influenserkę Immę, którą w ostatni weekend mogły ujrzeć osoby odwiedzające jeden ze sklepów sieci w Tokio.
Imma to gwiazda mediów społecznościowych jakich mamy dziś wiele. Jednak od pozostałych różni ją jedna zasadnicza rzecz – jest postacią wygenerowaną przez komputer. Stworzyła ją firma ModelingCafe Inc. Mimo tego, różowowłosa dziewczyna ma aż 250 tysięcy obserwujących na Instagramie i jest prawdziwą gwiazdą internetu. Niedawno pojawiła się nawet na okładce jednego z magazynów, a w ostatni weekend Ikea umieściła ją w niezwykłej ekspozycji.
Imma jest dopracowana w każdym calu. Jej wyraz twarzy, włosy, makijaż oraz styl wyglądają na tyle wiarygodnie, że do złudzenia przypomina realną osobę. Firma tworzy nawet animacje w czasie rzeczywistym, w których Imma wydaje się być realna, dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Agencja, która reprezentuje influenserka ma w swoim portfolio także inne wirtualne postaci. Dziś możemy się tylko zastanawiać czy to one są przyszłością reklam
Na czym polegała kampania z influenserka w wykonaniu Ikei?
Ikea w swojej kampanii zdecydowała się na ukazanie bardzo ważnej dla Japończyków domowej przestrzeni, w niecodziennej odsłonie. Na pierwszym piętrze sklepu znajdowała się fizyczna ekspozycja połączona z przestrzenią przedstawioną na ekranach LED, razem z Immą. Na drugim piętrze przedstawiono typową dla tego regionu kawalerkę.