Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce

Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce

Instytut Monitorowania Mediów opublikował raport, który przedstawia wpływ mediów internetowych na opinie publiczne w Polsce. Ranking był podzielony na kilka kategorii. Pierwsza z nich dotyczyła liczby cytowań, kolejne oceniały opiniotwórczość stacji telewizyjnych, radiowych, portali internetowych oraz gazet i czasopism. Przeanalizuj z nami wyniki raportu.

Najwięcej cytowanych materiałów

Na pierwszym miejscu wśród portali z największą liczbą cytowań materiałów znalazł się Onet.pl, który uzyskał ponad 5200 cytowań w jednym miesiącu. Drugą pozycję zajął portal informacyjny TVN24 z ilością 3250 cytowań. Trzecie miejsce na podium zajęła Rzeczpospolita z liczbą 3236. Na końcu znalazł się serwis TVP info.

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

Stacją, która ma największy wpływ na kształtowanie opinii publicznej w Polsce okazało się być TVN24. Tuż za nią znajduje się Polsat News, a zaraz później TVN. Czwarte miejsce należy do TVP info, piąte do Polsatu, a szóste do TV Trwam. Na ostatnim miejscu uplasowała się TV Republika.

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Ranking rozgłośni radiowym wygrywa RMF FM, tuż za nim znajduje się Program Pierwszy Polskiego Radia, następnie Radio ZET i TOK FM. Kolejne miejsce zajął Program Trzeci Polskiego Radia, a za nim znalazły się Radio Maryja i Puls.

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Oprócz wspomnianego wcześniej lidera Onet.pl najczęściej cytowano także Wirtualną Polskę oraz Wpolityce.pl. Czwarte miejsce zajęła Interia.pl, a tuż za nią znalazł się portal Money.pl

Najbardziej opiniotwórcze gazety

W kategorii najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych zwyciężyła Rzeczpospolita z liczbą 3236 cytowań. Następnie, drugie miejsce przypadło dla Dziennika Gazety Prawnej, a trzecie dla Faktu. Tuż za podium znalazły się Gazeta Wyborcza, Super Express, Przegląd Sportowy i Perspektywy. Warto wspomnieć też o dwumiesięcznikach i miesięcznikach, Wśród nich na miejscu pierwszym znalazły się Perspektywy, później Forbes, Press, Twój Styl, a na końcu Elle.

Najbardziej ekonomiczne portale biznesowe

Wśród internetowych portali biznesowych, liderem okazało się być Money.pl. Zaraz za nim znalazł się Businessinsider.pl, a dalej Bankier.pl, PB.pl oraz na końcu Gazetaprawna.pl

Analiza została przeprowadzona na podstawie badania częstotliwości cytowań jednych mediów przez inne. Badanie było realizowane od 1 do 31 lipca 2020 roku.